راه اندازی کسب و کار چاپ سابلیمیشن

راه اندازی کسب و کار چاپ سابلیمیشن

راه اندازی کسب و کار چاپ سابلیمیشن

در شرایط نابسامان و نامناسب کسب کار و استخدام که موجب سال ها خانه نشین شدن بسیاری از جوانان چه تحصیل کرده و چه غیر در سرتاسر کشورشده است گاهاً هیچ فکری برای تغییر این وضعیت به فکر این عزیزان خطور نمی کند پس چه بهتر که زمان را تلف نکرده و از تجارب به اثبات رسیده اطرافیان خود استفاده کنیم , لذا دراین مقاله کوتاه سعی شده است به کسب و کاری که نیازمند یک سرمایه پایین از نظر مالی و اما نیازمند به صبر,تلاش و بردباری است اشاره کوتاهی داشته باشیم.برای راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدا دست از رویا بافی و آرزوهای دست نیافتنی بردارید, انجام هر کاری حتی نوشیدن یک لیوان آب مطمعناً نیازمند به مصرف انرژی , زمان و ... است همچون ضرب المثل معروف که می گوید "نابرده رنج , گنج میسر نمی شود".البته جدا از تکیه به این ضرب المثل معروف حتما به داشتن مواد اولیه و لوازم راه اندازی آن کسب و کار و کمی هم بودجه و اندوخته مالی هستیم.

نکته هایی که به یاد باید داشته باشید

چند نکته مهم قبل از شروع به انجام ایده های مربوط به کار و تجارت که در هر کسب و کاری یکسان است بطور خلاصه به شرح زیر می باشد:
1-در خصوص بازار چاپ و تبلیغات قبل از اینکه صرف هزینه برای خرید و تهیه لوازم اولیه کنید سعی کنید که با تبلیغات که امروزه بیشتر بصورت آنلاین می باشد مشتریانی برای کسب و کار خود بصورت ثابت جذب کنید , این نکته یعنی داشتن بازار تقاضا امری اجتناب ناپذیر است.
2-حتما لازم نیست که شما در ابتدا دست به کار اصلی (در اینجا یعنی چاپ) بزنید بلکه کافیست بدون صرف هزینه خرید دستگاه و مواد اولیه و آموزش نحوه کار با دستگاه و فقط با استفاده از تبلیغات مشتری جذب کنید و کار چاپ رو به عهده دیگر همکاران با قیمت همکاری قرار دهید و سعی کنید لیستی از مشتریان ثابت که نیاز به خدمات شما دارند را تهیه کرده باشید .
3_قبل از شروع هر کسب و کاری جمع آوری اطلاعات در خصوص بازار خرید و فروش مواد اولیه, میزان تقاضا و نیاز بازار و بطور کلی برنامه ریزی امری رایج و بدیهی هست و همیشه در نظر داشته باشید سود اولیه شما در خرید مواد اولیه شماست.
- بازار رقبای خود را بخوبی تجزیه و تحلیل کنید.اطمینان داشته باشید که بازار چاپ و تبلیغات بازار کاملا رقابتی می باشد و بسیاری از شرکت های برای ماندن در صدر جدول رقابت جدا از پرداخت هزینه های زیاد تبلیغات آنلاین بصورت ماهیانه , حتی دست به انجام تبلیغات منفی در خصوص همکاران خود چه در سطح آنلاین چه بصورت محاوره ای می زنند و این هم امری بدیهی و اجتناب ناپذیر می باشد.
5-حتما برای معرفی کسب کار خود یک پایگاه آنلاین ایجاد کنید که می تواند یک کانال تلگرامی,یک کانال اینستاگرامی و حتی یک وب سایت یا وبلاگ باشد. و برند سازی مهم ترین بخش از معرفی کسب و کار شماست.
6-حداقل قبل از ورود به بازار اصلی شش ماه زمان صرف انجام مراحله اولیه آشنایی با بازار خرید و فروش,تقاضا و نیاز مشتری ها به خدمات شما,جذب مشتری ثابت و ... کنید و بعدا درصورت داشتن توانایی انجام این کسب و کار و داشتن ریسک پذیری می توانید شروع به خرید دستگاه ها و مواد آولیه این کار کنید.

دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن

اولین دستگاه مورد نیاز برای شروع کار چاپ روی اشیاء دستگاه پرس حرارتی است. دستگاه پرس حرارتی به شکل ساده همانند اتوهای خانگی می باشد.در مدل های مختلف بصورت دستگاه های پرس تخت سابلیمیشن تک کاره , دستگاه پرس 6 کاره سابلیمیشن و پرس های 8 کاره مخصوص چاپ لیوان,تیشرت,بشقاب,پیش دستی,کلاه لبه دار و...می باشد.همچنین پرس های تخت مخصوص سطوح صاف در نوع پیشرفته تر بصورت نیمه اتوماتیک و پنوماتیک در بازار دستگاه های غیر صنعتی سابلیمیشن عرضه می شوند. پرس های حرارتی تخت تک کاره که فقط مخصوص چاپ تیشرت,پازل, پدموس و بطور کلی سطوح صاف می باشند در سایز های مختلف و برند های مختلف (در حال حاضر 1396) از قیمت 1.200.000 هزار تومان شروع و تا چند ملیون تومن عرضه می شوند. البته دستگاه های دیگری که بصورت چند کاره در بازار عرضه می شدند دستگاه های مارک Freesub که در اصل تولید کشور چین و کاملا اثبات شده و مورد تایید همه همکاران هستند .نوع دیگر دستگاه ها, دستگاه های تک کاره لیوان زن تکی یا دستگاه چاپ ماگ دوقلو برند فریساب که در بازار به فروش می رسد. بسته به نوع نیاز و سطح کار خود می توانید هر کدام از این دستگاه ها را چه بصورت کارگاهی و په صنعتی تهیه کنید.

پرینتر چاپ سابلیمیشن برند اپسون

دومین دستگاه مورد نیاز برای چاپ, دستگاه های پرینتر اپسون در مدل های متنوع و در سایزهای چاپ A4 , A3 هستند.این دستگاه ها در مدل های قدیمی1410 وP50وT50 ودر مدل های جدید L800 وL805 و L1800 می باشند که جدیدترین آنها پرینتر های اپسون L1800 می باشد. مدل پرینتراپسون L1800 که از معروف ترین پرینترهای مناسب برای چاپ سابلیمیشن بوده و می باشد طبق تجربه نشان داده است که از سرعت بالایی در چاپ برخوردار بوده و کیفیت چاپ فوق العاده ای داشته است و بطور کلی کارایی خود رو طی سالها نشان داده است.

مواد اولیه یا مواد خام سابلیمیشن

مواد اولیه یا مواد خام سابلیمیشن توسط شرکت های گوناگون با قیمت های متنوع در سطح بازار عرضه می شوند شما می توانید بسته به نیاز خود و بسته به سطح بودجه و کار خود این محصولات رو تهیه کنید.در پایین لیستی از مواد اولیه را به اختصار ذکر می کنیم:
1_جوهر 6 رنگ سابلیمیشن
2_کاغذ سابلیمیشن
3_چسب نسوز سابلیمیشن
4_ماگ خام سابلیمیشن
5_لیوان جادویی سابلیمیشن
6_لیوان دسته و داخل رنگی
7_تیشرت خام سابلیمیشن
و بسیاری از محصولات متنوع دیگر