دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن چیست؟

دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن چیست؟

دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن چیست؟

دستگاه پرس حرارتی اساسا یک اتوی مجهز به سیستم تنظیم دما , تنظیم زمان و تنظیم فشار در دسته بندی نیمه صنعتی یا صنعتی است که جهت ایجاد فشار و حرارت بر روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه پرس حرارتی الزامی جهت چاپ بر روی پارچه (تیشرت , شال , روسری) و همچنین جهت چاپ بر روی اشیاء و لوازم و حتی در صنایع دیگر نیز بسیار کارآمد می باشد. دستگاه های پرس حرارتی در صنعت چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه و بر روی محصولات تبلیغاتی شامل انواع ماگ , کلاه , تخته شاسی و .. در مدل ها متنوع و دسته بندی های متنوع در بازار عرضه می شوند. در نظر داشته باشید که در صنعت چاپ , دستگاه های پرس حرارتی با ایجاد دما و فشار استاندارد در مدت زمان استاندارد صرفا نقش تثبیت کننده رنگ بر روی محصول مورد نظر را دارند و برای چاپ طرح ما نیاز به یک چاپگر یا پرینتر (پلاتر لارج فرمت) در ابعاد نیمه صنعتی یا صنعتی داریم.

پرس حرارتی صنعتی

دستگاه پرس حرارتی صنعتی در اصل دستگاه پرس حرارتی می باشد که با برق صنعتی کار می کند و بیشتر در ابعاد 60 در 80 سانتیمتر یا بزرگ تر از این ابعاد است که توانایی کار بصورت مداوم و انجام سفارشات تیراژ در کارگاه ها را داشته باشد. جهت سهولت و کاهش زمان در انجام پروسه پرس , دستگاه های پرس حرارتی صنعتی بیشتر بصورت نیمه اتومات مگنتی یا تمام اتومات هیدرولیک طراحی می شوند. بسته به نوع دستگاه و نوع کاربری ممکن است بصورت تک صفحه یا بصورت دو صفحه و گاها بصورت چند صفحه چرخشی یا بصورت صفحه کشویی با سینی حرارتی در ابعاد بیش از 1 متر در 1 متر تا 3 متر ساخته و طراحی شوند.

دستگاه کلندر

دستگاه کلندر چاپ پارچه در اصل دستگاه پرس رول به رول کاغذ و پارچه است که در دو مدل , یکی مدل نیمه صنعتی با سیلندر المنتی که با برق 220 ولت کار می کند و ابعاد کوچکی دارد و دیگری دستگاه صنعتی که با برق صنعتی کار می کند که در ابعاد 1.6 متر تا 3 متر بصورت سیلندر روغن ارائه می شود. دستگاه های کلندر حرارتی مناسب چاپ متراژ بالا بصورت رول به رول و همچنین بصورت تکه پارچه می باشند. نحوه کار این دستگاه ها بصورت خلاصه بدینگونه است که پارچه بر روی میز کار قرار می گیرد و کاغذ چاپ شده بر روی پارچه , کاغذ و پارچه با استفاده از نمد وارد دستگاه شده و با فشار و حرارتی که توسط نمد و سیلندر داغ بر روی کاغذ اعمال می کنند جوهر های چاپ بر روی پارچه منتقل می شود.

پرس حرارتی نیمه صنعتی

دستگاه پرس حرارتی نیمه صنعتی بسته به سایز در اصل دستگاه پرس در ابعاد کوچک تر از 60 در 80 سانتیمتر که با برق خانگی 220 ولت کار می کنند , بدنه دستگاه ها جاگیر و بزرگ نیستند و مناسب برای کار در کارگاه های کوچک و حتی در منازل نیز می باشند. بسته به کاربری و موارد و تیراژ کار , این دستگاه ها ممکن است بصورت دستی , نیمه اتومات و تمام اتومات طراحی شوند.چند نمونه از این دستگاه شامل دستگاه 6 کاره , دستگاه پرس تخت 40 در 40 , دستگاه پرس تخت 40 در 50 و .. می شوند.

پرس حرارتی چند کاره

پرس حرارتی چندکاره سابلیمیشن در اصل یک اتوی حرارتی نیمه صنعتی یا خانگی با قابلیت تنظیم دما , زمان و فشار است که با برق خانگی کار می کند و مناسب استفاده در منازل , کارگاه های کوچک با سفارش چاپ تیراژ کم که به کاربر امکان چاپ بر روی محصولات و کالاهای متنوع سابلیمیشن از قبیل محصولات سطح صاف شامل تیشرت , پازل , پدموس ... ده ها محصول دیگر را می دهد. دستگاه های پرس حرارتی چند کاره شامل قالب های ماگ , قالب فنجان , قالب بشقاب , قالب پیش دستی , قالب کلاه , قالب خودکار و انواع قالب های دیگر می باشند.

پرس حرارتی چاپ ماگ و فنجان

پرس حرارتی چاپ ماگ و فنجان یک نمونه اتو دارای قالب یا کلمپ های ماگ و فنجان با قابلیت تنظیم دما , زمان و فشار است که به کاربر امکان چاپ بر روی ماگ و فنجان های مختص چاپ سابلیمیشن را می دهد.

بهترین پرس حرارتی چاپ کدام است؟

بهترین دستگاه پرس حرارتی در اصل دستگاهی است که دارای المنت های حرارتی مستحکم و مقاوم با طول عمیر بالا باشد که توان ایجاد دما بطور کاملا یکنواخت در سینی حرارتی خود ایجاد کند. از ویژگی های بهترین دستگاه های حرارتی مدرن به بدنه سبک وزن , عایق بودن بدنه دستگاه در برابر حرارت و هم در برابر جریان الکتریسیته را اشاره کرد به همین خاطر دستگاه های جدید حرارتی از بدنه ترکیب شده از آلیاژ های فلزی و متریال های لاستیکی طراحی و ساخته می شوند. بهترین دستگاه های حرارتی دستگاه هایی می باشند که دارای کاربری آسان اما در عین حال دارای آپشن های متعدد از قبیل حافظه , سیستم شمارشگر چاپ , سیستم کلید اضطراری, سیستم اتومات یا نیمه اتومات یا تمام اتومات باشند که در حین پروسه چاپ کار کاربر را سهل و آسان کنند.

موارد استفاده از پرس حرارتی چیست؟

پرس های حرارتی بسته به نوع و اندازه موارد استفاده متعددی در صنعت چاپ پارچه یا چاپ و تبلیغات دارند بعنوان مثال از پرس های حرارتی صفحه تخت در سایز های 40X40,40X50,40X60,60X80,100X80 در مواردی چون چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه , چاپ سابلیمیشن بر روی محصولات چاپ و تبلیغات , چاپ مدیا یا لیبل بر روی تیشرت , تثبیت کننده رنگ در چاپ دی تی جی , تثبیت کننده رنگ در چاپ پلاستیزول و گاها تثبیت کننده رنگ در چاپ سیلک نیز استفاده می شود. دستگاه های کلندر لارج فرمت (پرس های غلطکی) اساسا جهت چاپ بر روی پارچه بصورت متری و چاپ بر روی پارچه بصورت تکه استفاده می شوند. همچنین پرس های حرارتی سطح بزرگ جدا از چاپ بر روی تکه پارچه جهت چاپ بر روی برخی محصولات سطح صاف مانند پدموس بصورت تعداد نیز استفاده می شوند.